Fröken_Allt_eller_Inget

Är en häxa av födsel och ohejdad vana. Har slutat be om förlåtelse för min blotta existens. Lever nära staden och djuren. Intuitiv, konstnärlig, envis och någon att hålla sig i när det gäller. (All annan eventuell likhet med verkligheten är en slump,personerna jag skriver om är fiktiva karaktärer och enbart en produkt av min fantasi. )

lördag 9 juni 2012

...

Det tar mig ungefär fyra dagar att "komma ner" efter mötet. Fyra (4!) dar.. Det känns inte så..rimligt? Jag klarar inte av att jobba mitt pass uppe på kaféet å jag klarar med nöd å näppe av att gå till jobbet tre dagar av fyra. Jag får ett vetemjöls-skov. En gråtmildhet jag inte längre är van vid. Ett dansant besök i fiendeland som jag senare i veckan får reda på är nedläggningshotat. Det väcker något inom mig. Ska jag försöka igen? Jag lånar en afro-peruk av fina H. Tänker att om jag ändå bara..hade v-formade jeans skulle allt ordna sig. Någonstans. Någon gång. Jag blir fadder åt en hund. Jag känner hur det inre modet vittrar sönder, det enda som gör skillnad egentligen är att jag inte berättar det för någon, förutom såhär, långt efteråt. Jag får tillstånd. Avstånd. Lär pojkarna fot, backa å stanna. Jag reder mig. Nog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida