Fröken_Allt_eller_Inget

Är en häxa av födsel och ohejdad vana. Har slutat be om förlåtelse för min blotta existens. Lever nära staden och djuren. Intuitiv, konstnärlig, envis och någon att hålla sig i när det gäller. (All annan eventuell likhet med verkligheten är en slump,personerna jag skriver om är fiktiva karaktärer och enbart en produkt av min fantasi. )

fredag 1 juni 2012

Man vänjer sig

Jag försöker vänja mig vid en massa saker, att ha kläder i rätt storlek tex, att P. redan fyller sex år idag, att jag har en kjol med "riktig" linning och knappar, hejdå muddar, hejdå håliga favorit-plagg, att jag är kompetent, kan prata med chefen utan att stamma, jag försöker vänja mig vid att få dom här microsammanbrotten igen, att inte prata med mina bästisar, att gå iväg mitt i ett panikångestanfall, att öht ha ett j o b b att gå till, eller två in fact, att vänja sig vid att nervositeten inuti inte syns utanpå, att ha tillgång till ny teknik, kunna lyssna på ambient utan att bli rastlös, jag försöker vänja mig vid döden, vid att leva, vid att hålla mina löften, vid det här som har blivit jag, att glassa omkring i rosa sneakers utan att dö av skam.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida