Fröken_Allt_eller_Inget

Är en häxa av födsel och ohejdad vana. Har slutat be om förlåtelse för min blotta existens. Lever nära staden och djuren. Intuitiv, konstnärlig, envis och någon att hålla sig i när det gäller. (All annan eventuell likhet med verkligheten är en slump,personerna jag skriver om är fiktiva karaktärer och enbart en produkt av min fantasi. )

tisdag 28 augusti 2012

Pesto

Den senaste tiden har varit uppåner men en sak har jag gjort iaf; fusk-pesto på ruccola. Jävla bra och gott! Ta en ask ruccola, en deciliter solroskärnor, en till två vitlöksklyftor och mixa ihop, spä med olivolja till önskad konsistens, smaka av med salt och peppar, klart! Vi har också gjort redd zuccini-soppa, fattiga riddare och hur mycket krutonger som helst efter ett franskbrödstillskott på tre limpor..  Jag har lyckats få det som i folkmun kallas för hälsporre (det här alltså) därför att kombon av dåliga skor, mycket vikt och ökat gående (dvs jobbet) har gett mig inflammation i senan under foten. Typiskt obra. Typiskt jävla klantigt. Oh well det blir fotriktiga tant-skor för hela slanten (och en god anledning till att rensa ut alla skor här hemma) Nu ska jag halta iväg ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida